Nasi Arab Ayam & Kambing Menu Hari Pertama Puasa Bersama Pisang Coklat


ASSALAMUALAIKUM dan salam ramadhan yang ke2 untuk hari ni, mesti dah santai sikit hari ni dah second day ni, berbanding hari pertama, first day memang ikut je anak-anak nak makan lagipun sesekali layan saja lah kan, jom tengok resepi yang mudah je, janji Arab mari kan..



UNTUK yang nak merujuk resepi bolehlah ke SINI cuma yang ni di tambah kambing je sebab ada yang teringin kambing, bulan puasa ikut je lah selera anak-anak janji happy dan menolong di dapur.  Memang agak lambat di sediakan nasi ni, banyak songeh, tapi kalau ramai yang nak makan, mama yang memasak tak terasa kesongehan nya tu haha..




YANG NI dessert pisang coklat, akibat selalu dok tengok gambar2 di pinterest jadi teringin jugak nak buat menu ni, sangat senang cuma di potong pisang dan salutkan dengan coklat dan apa yang ada kat umah badam ke, breakcrumbs dan apa saja kekacang, lepas tu simpan di frezer biar keras, dah nak berbuka boleh lah keluarkan, memang sedapp tapi jangan biarkan lama di luar ia akan cepat cair.



PISANG madu elok di guna kan untuk buat dessert ni sebab lebih manis dan di tambah dengan coklat dan kekacang memang double-double sedapp, boleh try siapa yang sudi.




SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA UNTUK SEMUA,  DAN JANGAN LUPA TERAWEH, BAGI KAK NOOR TAHUN NI TERAWEH DI RUMAH SAJA SEBAB DAH ADA DUA IMAM, LAGIPUN KALAU KAT MASJID MESTI TERCUNGAP-CUNGAP SANGAT LAJU SPEED KAT MASJID HAHA, TAPI KALAU SOLAT KAT UMAH BOLEH LAH RILEKS SIKIT KITA SENDIRI YANG ADJUST IMAM SURUH SLOW-SLOW..
Nasi Arab Ayam & Kambing Menu Hari Pertama Puasa Bersama Pisang Coklat Nasi Arab Ayam & Kambing Menu Hari Pertama Puasa Bersama Pisang Coklat Reviewed by Unknown on June 30, 2014 Rating: 5

12 comments

  1. assalamualaikum,kak,,,pisang ni dimasak @ tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikumuslam mazni, pisangnya tak payah msk nanti lembik pulak susah salut

      Delete
  2. kita sudiiiii sangat kalu Kak Noor bagi pisang cekelat tu.. dapat nasi arab dua tiga kali sudi tauuuuu...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Kak Noor...

    Kita suuuuka makan nasi Arab dan kita pernah buat sekali. Chicken Kabshah. En Hubby kita kata.... mama masak sedap dah tapi Restoren Saba punya lagi sedap. Hihihi... kita tak kecik hati pun. Okaylah tu, sebab tak payahlah kita masak, kita beli je! Hahaha....

    Pergh dessert pisang tu yang tak leh tahan tu...

    Selamat berpuasa buat Kak Noor sekeluarga

    ReplyDelete
  4. Assalam kak nor
    Menu berbuka best ni kak
    Kekenyangan kena nasi arab tu
    Dgn desert,nya aduhh terliur sudah he he

    ReplyDelete
  5. Wah kak nor..memang mengancam tul menu berbuka puasa akak..

    ReplyDelete
  6. Meriah betul menu iftar kak noor ni.. sedapnya tengok pisang coklat tu :)

    ReplyDelete
  7. Selamat berpuasa kak Noor.
    nasi arab sedapnya....dan pisang celup coklat itu...yummmm..

    ReplyDelete
  8. Halo, Apa kabar?

    Salam kenal dari kami myTaste Indonesia

    Kami melihat bahwa Anda memiliki resep-resep masakan yang sangat lezat dan menarik.

    Kami dari myTaste Indonesia merekomendasikan agar blog masakan Anda berada di TOP FOOD BLOG dalam situs kami, myTaste adalah Jejaring Sosial bagi para pecinta masakan khas Nusantara di Indonesia maupun dunia Internasional. Banyak blog yang telah menjadi anggota dan mendapatkan keuntungan dari publikasi di situs kami.

    Anda dapat menambahkan blog Anda pada daftar Top Food Blog kami dengan mengikuti link ini: http://www.mytasteindonesia.com/top_food_blogs

    Terima kasih atas perhatiannya.

    Salam myTaste Indonesia,
    Immanuel Kabuhung

    Selamat menunaikan Ibadah Puasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalikumuslam dan salam kenal jugak dari kaknoor utk Immanuel, terimakasih kerna memilih blog kaknoor untuk menjadi antara TOP FOOD BLOG dalam myTaste Indonesia

      terimakasih sekali lagi dan kaknoor jugak sudah melayari blog myTaste dan menyertainya.

      Delete
  9. bagusnya buat idea pisang macam tu kak noor..buat teruja dimakan..heheh..

    ReplyDelete
  10. Sedapnya nampak semua kak noor..

    ReplyDelete