Pretzel Brownies Yang Sedap Thanks Anakanda Madihah


ASSALAMUALAIKUM dan selamat pagi untuk sesiapa yang sudi singgah blog kaknoor yang macam biskut ni, hari ni kaknoor nak kongsikan resepi brownies yang lazat yang telah di buat oleh anakanda kaknoor Madihah yang sangat rajin membaking berbanding dengan yang lain, pantang ada masa terluang, lagipun sekarang ni sedang menunggu result Alevel, 2 bulan duduk rumah memang kaknoor dapat santai sikit dari membaking hahaha ambik kesempatan yang rajin ni, bila lagi nanti dah sekolah semula, mana tau ada rezeki dapat terbang jauhhhhhhhhh nun di negeri snow dah tak dapat nak merasa dah.

Berbalik pada resepi ni kaknoor sekodeng blog ABM yang macam-macam resepi boleh di rujuk, thanks ABM ya akak letakkan resepi ABM kat sini jugak untuk rujukan anak-anak dan kenkawan yang lain.



CARA CARA
(loyang 10 inci x 8 inci)

110g chocolate bar - dipotong kecil
1/2 cawan butter
1 cawan brown sugar
1 sudu kecil esen vanilla
2 biji telur
3/4 cawan tepung gandum
2 sudu besar serbuk koko
1/4 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil garam
1 cawan pretzel yg dihancurkan kasar
beberapa pretzel utk dibubuh atas brownies







CARA CARA
1. Gunakan kaedah double boiler, cairkan coklat dan butter didalam mangkuk tahan haba. Bila dah cair, alihkan daripada double boiler dan biarkan sejuk disuhu bilik.
2. Masukkan gula dan vanilla kedalam adunan coklat. Kacau sebati. Kemudian, masukkan telur satu persatu dan kacau sebati.
3. Tepung gandum, serbuk koko, baking powder dan garam hendaklah diayak sekali. Kemudian, masukkan kedalam adunan coklat dan pukul sehingga sebati. Masukkan pula pretzel yang dihancurkan tadi kedalam adunan dan gaul sebati.
4. Tuang kedalam loyang dan ratakan. Susun pretzel diatas adunan dan tekan sedikit pretzel tersebut. Bakar didalam oven 180c selama 30 minit atau sehingga pretzel masak. Bila dicucuk dengan lidi, tiada adunan yang basah melekat pada lidi tersebut.
5. Sejukkan sepenuhnya disuhu bilik barulah dipotong.




OK selamat mencuba untuk adik-adik semua ya tak rugi mencuba ni memang lazattttt, dan cantik jugak bila nampak pretzel kat atas brownies tu kan..


Pretzel Brownies Yang Sedap Thanks Anakanda Madihah Pretzel Brownies Yang Sedap Thanks Anakanda Madihah Reviewed by Unknown on June 26, 2014 Rating: 5

4 comments